Aktualności




więcej...



PRZELEW SORBNET

Bank oferuje przelew SORBNET, który trafia na rachunek odbiorcy w innym banku w czasie 1 godziny. Realizowany jest w dni robocze w godzinach od 8:00 do 14:00. Przelew SORBNET złożony do realizacji po godzinie 14:00 zostanie przekazany do odbiorcy w następnym dniu roboczym. Opłata za realizację przelewu pobierana jest zgodnie z taryfą opłat i prowizji obowiązującą w Banku.


UWAGA

Z dniem 01 stycznia 2017 r. weszła w życie znowelizowana ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, zgodnie z którą dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15.000 zł.


Uwaga - kolejne groźne oprogramowanie atakujące klientów Banków !!!


Zagrożenie – wyłudzanie danych od klientów w kanale telefonicznym.

Szanowni Państwo,


Z informacji posiadanych przez Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich wynika, iż w ostatnim okresie zauważono liczne próby wyłudzania informacji o klientach za pośrednictwem kanału telefonicznego. Często oszuści podszywając się pod rzekomego pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W celu uwiarygodnienia nawiązania relacji z klientem przestępcy mogą wskazać potrzebą podniesienia bezpieczeństwa klientów w relacjach z bankiem. Celem ich jest pozyskanie informacji o loginie i haśle do bankowości internetowej. W toku rozmowy oszust prosi o podanie kodu SMS. Posiadając te informacje przestępca może zmienić numer telefonu służący do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. W konsekwencji oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach bez wiedzy klienta.


Jak się bronić przed tego typu zagrożeniem:

- Nigdy nie ujawniaj informacji o kartach płatniczych, o dostępie do bankowości internetowej lub mobilnej, o które jesteś proszona/proszony w wiadomościach przez
telefon. Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości,

- Jeżeli dojdzie do podejrzanego kontaktu w kanale telefonicznym należy bezzwłocznie poinformować o tym zdarzeniu bank. Do nawiązania kontaktu z bankiem wykorzystuj tylko
te numery telefonu lub adresy e‐mail, które bank wskazał przy zawieraniu umowy rachunku bankowego,

- W każdej nietypowej sytuacji, budzącej wątpliwości możecie Państwo skontaktować się ze swoim bankiem.

Te i inne zasady bezpiecznego korzystania komunikacji telefonicznej z bankiem dostępne są na stronie internetowej Związku Banków Polskich – www.zbp.pl ‐> Dla Klientów ‐> Bezpieczny Bank ‐>bankowość telefoniczna.


[Październik 2017]


Ostrzeżenie przed atakiem phishingowym.

Szanowni Państwo,


Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich ostrzega klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej przed przestępcami, którzy podszywając się pod znajomych z Facebooka wyłudzają dane do bankowości elektronicznej. Dane te służą następnie do kradzieży środków z rachunków klientów.


Mechanizm jest następujący:

- Przestępca podszywający się pod znajomego ofiary z Facebooka prosi o wykonanie przelewu kliku złotych, ponieważ musi pilnie za coś zapłacić.

- Jako metoda płatności sugerowana jest jedna z usług szybkich płatności.

- Ofiara otrzymuje w trakcie korespondencji link do fałszywej strony, przy pomocy której ma dokonać płatność.

- Jednocześnie jest wstępnie informowana o tym, iż kod SMS na potrzeby potwierdzenia płatności może przyjść z kilkuminutowym opóźnieniem.

Przypominamy, żeby nie otwierać podejrzanych linków, adresy do serwisów bankowych wpisywać ręcznie, podawać dane logowania i kody autoryzujące jedynie na stronach bankowości elektronicznej swojego banku, oraz uważnie czytać treść SMS-ów otrzymywanych z banku dotyczących czynności, które autoryzujemy.

W przypadku identyfikacji takiego lub podobnego zdarzenia należy poinformować Bank.


[Luty 2017]


Malware ISFB – szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zaobserwowano nową formę ataku na użytkowników bankowości elektronicznej, związaną z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware ISFB. Zidentyfikowane złośliwe oprogramowanie ingeruje w przeglądarkę internetową i pozwala na wykradanie danych użytkowników oraz modyfikacje w locie stron HTML.

W związku z powyższym prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej.

[Listopad 2016]



Malware Nymaim – szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W związku z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware’u Nymaim atakującego głównie klientów banków spółdzielczych, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej i zwrócenie szczególnej uwagi na logowanie się do systemu wyłącznie poprzez właściwą stronę bankowości elektronicznej banku.

[Sierpień 2016]


"Usługa 3D-Secure zabezpieczająca transakcje internetowe (Instrukcja rejestracji karty w usłudze)"







CENTRALA:
Ul. Marszałka Piłsudskiego 2,
64-300 Nowy Tomyśl
bs-nowytomysl@banki.softnet.com.pl
telefon 61 44 21 753
fax 61 44 21 751



ODDZIAŁ LWÓWEK
Ul. Wittmanna 19,
64-310 Lwówek
telefon 61 44 14 081
fax 61 44 14 083




PUNKT KASOWY MIEDZICHOWO
Ul. Poznańska 35,
64-361 Miedzichowo
telefon i fax 61 44 21 785




PUNKT KASOWY BOLEWICE
Ul. Szkolna 4,
64-305 Bolewice
telefon i fax 61 44 21 787




PUNKT KASOWY
przy STAROSTWIE POWIATOWYM

w Nowym Tomyślu
Ul. Poznańska 29,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon: 61 44 28 604




PUNKT KASOWY
na Osiedlu Stefana Batorego

w Nowym Tomyślu
Os. St. Batorego 52D,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon i fax 61 44 22 329






Najnowsze Oferty