Aktualności



Black Weekend

W SGB za zakupy płać jak lubisz!
W sklepie - szybko, bezpiecznie i bezgotówkowo - kartą, telefonem, zegarkiem,
opaską czy BLIKIEM. Z domu - w dowolnym momencie, a przede wszystkim wygodnie
- w aplikacji SGBMobile.
Dobrze mieć wybór... nie tylko promocji z okazji Black Weekend

UWAGA - prace serwisowe !!!

Szanowni Państwo,


Uprzejmie informujemy, że w związku z planowanymi pracami serwisowymi, w czwartek 25 listopada 2021 r., w godzinach od 14:00 do 16:00, mogą wystąpić problemy z dostępem do usług bankowości elektronicznej systemu eBankNet.


Za powstałe utrudnienia serdecznie przepraszamy.



Szanowni Klienci,


jeśli skorzystaliście z pomocy w ramach Tarczy Finansowej PFR 2.0 z pewnością zaciekawi Was informacja dotycząca umorzenia subwencji. Poniżej zamieszczamy główny komunikat prasowy Polskiego Funduszu Rozwoju.
Zachęcamy do lektury ...



Przelewy zagraniczne - ważne zmiany


Zlecasz lub spodziewasz się przelewu z kraju trzeciego wysokiego ryzyka? Od 31.10.2021 r., przed każdą taką transakcją skontaktujemy się z Tobą z prośbą o dodatkowe informacje,
np. dotyczące źródła pochodzenia środków lub poprosimy Cię o przekazanie dokumentów do tej transakcji. Jeżeli nam nie przekażesz pełnych informacji, będziemy musieli odrzucić przelew. Wymaga tego od nas Ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.


Kraje trzecie wysokiego ryzyka na dzień 25.10.2021 r.

1) Afganistan
2) Albania
3) Bahamy
4) Barbados
5) Botswana
6) Burkina Faso
7) Filipiny
8) Ghana
9) Haiti
10) Irak
11) Iran
12) Jamajka
13) Jemen
14) Kajmany
15) Kambodża
16) Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna (KRLD)
17) Kuba
18) Maroko
19) Mauritius
20) Mjanma/Birma
21) Myanmar
22) Nikaragua
23) Pakistan
24) Panama
25) Senegal
26) Sudan Południowy
27) Syria
28) Trynidad i Tobago
29) Uganda
30) Zimbabwe
31) Vanuatu



Uwaga na próby wyłudzenia poufnych danych przez telefon - podszywanie się pod pracowników Banku nadal groźne!

Ostrzegamy przed przestępcami podającymi się za pracowników banku. Osoby te przez telefon wyłudzają poufne dane dotyczące haseł, kodów PIN/SMS. Jak to robią? Informują rozmówcę, że dane te potrzebne są do zwiększenia bezpieczeństwa lub przeprowadzany jest test działania bankowości. Przestępcy mogą korzystać z techniki tzw. spoofingu numeru telefonu, w taki sposób, by w Waszym telefonie wyświetlił się numer infolinii Banku lub zaufanego pracownika Banku! Dla uwiarygodnienia swojej legendy mogą podawać się za pracowników IT lub bezpieczeństwa.


W rzeczywistości celem oszustów jest m.in. zdobycie danych do logowania/narzędzia autoryzacyjnego lub innych cennych danych, które nie powinny być upublicznione osobom postronnym!



Przypominamy, że pracownik Banku podczas rozmowy telefonicznej nigdy nie poprosi Cię o podanie haseł dostępu, kodów PIN/SMS lub innych danych pozwalających na dokonanie transakcji. Pracownik również w rozmowie telefonicznej nie poprosi o instalację jakiegokolwiek oprogramowania na Twoim komputerze lub telefonie.



W przypadku, gdy:
- odbierzesz podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku,
- masz jakiekolwiek wątpliwości, czy zasadne jest podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych,
- podczas korzystania z elektronicznych kanałów dostępu spotkasz się z sytuacją, która wyda Ci się nietypowa, podejrzana lub wzbudzi Twoje zaniepokojenie,
skontaktuj się z bankiem!



Pamiętaj - nie podawaj nigdy przez telefon nadmiarowych informacji, nie zdradzaj szczegółów swoich transakcji. Jeżeli masz wątpliwości - skontaktuj się osobiście z placówką Banku lub zadzwoń do nas na znany Tobie numer telefonu (koniecznie wybierz numer ręcznie, najlepiej korzystając z innego urządzenia).






szczegóły...


więcej....



19 dni do wiosny i 112 do lata! Czas na powrót do formy po zimie? Nowe buty do biegania, rolki czy rower? Jeśli obawiasz się, że limity na karcie nie pozwolą Ci zaszaleć na zakupach, pamiętaj, że z #SGBMobile możesz je swobodnie zmieniać! Co więcej: płacisz mobilnie, kontrolujesz wydatki... i nie martwisz się, że nie zdążysz do wakacji.

Sprawdź co jeszcze oferuje nasza aplikacja -->www.sgb.pl/sgbmobile

#SGBMobile #tumamywszystko #BankiSpółdzielczeSGB #SGB


Stanowisko banków w związku z reaktywacją wytycznych EBA - jednolite zasady oferowania dalszych narzędzi pomocowych dla klientów sektora bankowego


11 stycznia 2021 r.



Utrzymująca się pandemia koronawirusa dotyka nie tylko Polskę, ale większość krajów europejskich. Europejski Urząd ds. Nadzoru Bankowego (EBA) reaktywował wytyczne dotyczące pomocy dla klientów przy spłacie kredytów. Ich celem jest ujednolicenie zasad oferowania kolejnych narzędzi pomocowych dla klientów całego sektora bankowego, także w Polsce.


Stanowisko banków polskich wypracowane w tej sprawie pod patronatem Związku Banków Polskich, tj. moratorium pozaustawowe, prezentujemy TUTAJ.


Obejmuje ono dalsze narzędzia pomocowe udzielane od 18 stycznia 2021 r. do 31 marca 2021 r. Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy - także klienci Banku Spółdzielczego w Nowym Tomyślu, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek do 15 marca 2021, tak, aby bank mógł go rozpatrzyć do 31 marca 2021 roku.



Wygodne i bezpieczne płatności za zakupy smartfonem, smartwatchem lub smartbandem? Żaden problem! Mamy dla Ciebie pełen pakiet płatności mobilnych! Sprawdź naszą ofertę
i wybierz cyfrowy portfel, który najlepiej do Ciebie pasuje: www.sgb.pl/mobilne




Zakupy online? Bezpiecznie i łatwo zapłacisz za nie dzięki #SGBMobile. W naszej aplikacji masz możliwość potwierdzania transakcji kartą w internecie za pomocą 3D Secure czy korzystania z BLIKA. Płać tak jak Ci wygodniei ciesz się bankiem w zasięgu ręki: www.sgb.pl/sgbmobile


Profil Zaufany w Banku Spółdzielczym w Nowym Tomyślu


Dzięki usłudze SGB ID przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu i w dowolnym czasie, potwierdzisz swoją tożsamość w usługach komercyjnych i publicznych, zachowując bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami. Z SGB ID możesz m.in. utworzyć Profil Zaufany. Zobacz, jakie to łatwe.



W Dzień Osób Starszych zrób coś dobrego dla seniorów ze swojej rodziny. Pokaż im jak z #SGBID mogą bezpiecznie i wygodnie potwierdzać swoją tożsamość online w usługach komercyjnych i publicznych. Niech zobaczą jakie to proste.

Więcej o SGB ID na stronie: www.sgb.pl/sgbid

Jednolite zasady oferowania narzędzi pomocowych przez banki
- moratorium pozaustawowe

Pandemia koronawirusa dotknęła nie tylko Polskę, ale większość krajów europejskich. Europejski Urząd ds. Nadzoru Bankowego (EBA) przygotował wytyczne dotyczące pomocy dla klientów przy spłacie kredytów - właśnie w świetle kryzysu związanego z Covid-19. Ich celem jest ujednolicenie zasad oferowania narzędzi pomocowych dla klientów całego sektora bankowego.



Te zasady zostały opracowane również dla polskiego sektora bankowego.


- Kto może skorzystać z instrumentów pomocowych?

- Na czym polegają działania pomocowe dla kredytobiorców?

Poniżej przedstawiamy zakres pomocy, z jakiej może skorzystać klient - także Banku Spółdzielczego w Nowym Tomyślu


Stanowisko, które wypracowały polskie banki pod patronatem Związku Banków Polskich nazwane zostało moratorium. Obejmuje ono instrumenty pomocowe udzielane od 13 marca do 30 września 2020 r. Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek. Wniosek należy złożyć odpowiednio wcześniej, tak aby bank mógł go rozpatrzyć do 30 września 2020 r.


1. Komunikat Związku Banków Polskich


2. Komunikat w sprawie przedłużenia okresu obowiązywania jednolitych zasad oferowania narzędzi pomocowych przez banki - moratorium pozaustawowego


3. Moratorium pozaustawowe


4. Pytania i odpowiedzi (Q&A) - moratorium pozaustawowe





----- Informacja o terminach rozpatrywania niektórych reklamacji -----

więcej...


Szczegóły

Odłóżmy gotówkę, korzystajmy z płatności mobilnych!

W związku z zagrożeniem związanym z koronawirusem i możliwością przenoszenia wirusów na powierzchni banknotów i monet, zwracamy się do Państwa z prośbą o maksymalne ograniczenie użycia płatności gotówkowych. Nie ułatwiajmy życia wirusowi!


W naszym Banku Spółdzielczym mają Państwo do dyspozycji liczne formy bankowości elektronicznej - bankowość internetową, płatności mobilne z wykorzystaniem telefonów, a także karty płatnicze. Ich użycie jest bezpieczne dla wszystkich, ogranicza skalę rozprzestrzeniania się choroby.


Płaćmy kartami lub mobilnie w placówkach handlowych i usługowych, starając się używać funkcji zbliżeniowej.


Równocześnie apelujemy, by w miarę możliwości ograniczyć wizyty w placówkach bankowych do naprawdę niezbędnych. Do Państwa dyspozycji jest poczta elektroniczna lub telefony - jesteśmy zawsze do usług i chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.


W trosce o nasze wspólne zdrowie rekomendujemy także stosowanie wszelkich środków i zaleceń ochronnych przeciwko koronawirusowi.
Ich szczegółowy opis znajdą Państwo na stronie www.gov.pl/web/koronawirus/porady


Zamień gotówkę na płatności mobilne


Tak będzie bezpieczniej, prościej i wygodniej. Na czas aktywności koronawirusa - ogranicz korzystanie z gotówki. Płać mobilnie: telefonem, zegarkiem lub opaską. Używaj karty bankowej i bankowości elektronicznej.




Mamy tu wszystko - kampania reklamowa
Banków Spółdzielczych i SGB


"Mamy tu wszystko... Płatności mobilne też" to hasło kampanii reklamowej, która promuje usługi mobilne w Bankach Spółdzielczych. 30- i 15-sekundowe spoty oraz billboardy sponsorskie emitowane będą w ogólnopolskich stacjach TV, a także na platformach VOD do 17 listopada 2019 r.



Do realizacji spotu reklamowego, który opowiada o nowych systemach płatności mobilnych wdrożonych przez Banki Spółdzielcze, zaangażowano aktorów, kilkunastu statystów i ponad 30 osób ekipy technicznej. Film opowiada o dwóch braciach, z których jeden - mieszkaniec dużej aglomeracji - przekonany jest, że jego najbliżsi w rodzinnym miasteczku nie mają pojęcia o nowoczesnych, mobilnych formach płatności...

A tymczasem w lokalnym Banku Spółdzielczym.. Mają tam wszystko.. Płatności mobilne też



Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych - RODO (GDPR).

Komunikat o transakcjach hazardowych w Internecie


Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu informuje, że zgodnie z art. 29a Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r., poz.471) zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych urządzanych przez sieć Internet przez podmioty nieposiadające wymaganego ustawą zezwolenia. W związku z powyższym niedozwolone jest wykorzystywanie usług płatniczych oferowanych przez bank do dokonywania transakcji związanych z uczestnictwem w grach hazardowych niezgodnie z w/w Ustawą.


Uwaga - kolejne groźne oprogramowanie atakujące klientów Banków !!!



Szanowni Państwo,


Ostrzeżenie w sprawie skanowania przez użytkowników smartfonów kodów QR z naklejek bezprawnie umieszczanych na bankomatach.

FinCERT.pl - Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich, Biuro dw. z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji ostrzegają użytkowników smartfonów przed skanowaniem kodów QR z naklejek, które w ostatnim czasie bezprawnie umieszczane są na bankomatach. Przedmiotowe naklejki z kodami QR zamieszczane są bez zgody i wiedzy ich właścicieli tj. banków oraz sieci bankomatowych i nie są w żaden sposób powiązane z jakimikolwiek usługami bankowymi.


Przestępcy wprowadzając w błąd poprzez przekazywanie fałszywej informacji o np. możliwej wygranej nagrodzie, doprowadzają do zmanipulowania potencjalnego klienta, który - w przypadku zeskanowania kodu QR z naklejki - w tym konkretnym przypadku zostanie przekierowany do usługi SMS PREMIUM, uruchomienie której spowoduje naliczenie, od nieświadomego usługobiorcy, wysokich opłat za jej włączenie. Ponadto podkreślenia wymaga fakt, że kody QR mogą nie tylko inicjować wskazane wyłudzenie, mogą również zostać wykorzystane do podstawiania oszukańczych platform, których celem może być wyłudzenie loginów i haseł do serwisów pocztowych, mediów społecznościowych, bankowości elektronicznej, usług publicznych, jak również do zainfekowania smartfonów szkodliwym oprogramowaniem.


Wobec powyższego Związek Banków Polskich, Biuro dw. z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zaleca ostrożne korzystanie z tej funkcjonalności, wskazując, iż należy unikać skanowania kodów QR niewiadomego pochodzenia udostępnianych w miejscach publicznych. Natomiast w przypadku, gdy użytkownik smartfona padł ofiarą przestępstwa, powinien niezwłocznie zawiadomić usługodawcę tj. bank i/lub przedsiębiorcę telekomunikacyjnego oraz złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w jednostce Policji.


Związek Banków Polskich
Komenda Główna Policji
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Źródło: Portal zbp.pl - Związek Banków Polskich


[Styczeń 2019]

Ostrzeżenie - nie daj się nabrać metodą na RODO.


Ministerstwo Cyfryzacji zwraca uwagę na konieczność zachowania najwyższej ostrożności w reagowaniu na wszelkie otrzymywane wiadomości związane z dostosowaniem Państwa organizacji do RODO.


Z informacji, jakie otrzymujemy wynika, że obok licznych wiadomości informujących Państwa o przetwarzaniu danych osobowych są również takie, które mogą być ukierunkowane na oszustwa.


Do wiadomości takich należą w szczególności:


- Informacje zawierające linki bądź załączniki z dokumentami z których skorzystanie zapewnić ma pozornie pełną zgodność z RODO, a faktycznie może skutkować zainstalowaniem tzw. wirusa na Państwa urządzeniu.
Co zrobić, gdy taką wiadomość dostaniemy? Prosimy o dokładne zapoznanie się z nią. Nie należy reagować na wiadomości lub SMS-y z niewiadomego lub podejrzanego źródła.


- Oferty usług doradczych w obszarze ochrony danych osobowych z informacją, że odmowa skorzystania z usług skutkować może złożeniem skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Może to być próba oszustwa.


- Nieprawdziwe informacje o prawnej konieczności nabycia szaf zapewniających zgodność z RODO, krat w oknach, szczególnych kategorii niszczarek, nakładek na ekrany monitorów, kłódek oraz innych dedykowanych RODO rozwiązań.
RODO nie stawia takich wymogów.


- Informacje o obowiązkowych egzaminach na Inspektorów Ochrony Danych, obowiązkowych certyfikatach oraz obowiązkowych szkoleniach.
RODO nigdzie nie mówi o obowiązkowych egzaminach czy szkoleniach.



Źródło: Portal gov.pl - Ministerstwo Cyfryzacji

[Maj 2018]


Zagrożenie wyłudzania danych od klientów w kanale telefonicznym.

Szanowni Państwo,


Z informacji posiadanych przez Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich wynika, iż w ostatnim okresie zauważono liczne próby wyłudzania informacji o klientach za pośrednictwem kanału telefonicznego. Często oszuści podszywając się pod rzekomego pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W celu uwiarygodnienia nawiązania relacji z klientem przestępcy mogą wskazać potrzebę podniesienia bezpieczeństwa klientów w relacjach z bankiem. Celem ich jest pozyskanie informacji o loginie i haśle do bankowości internetowej. W toku rozmowy oszust prosi o podanie kodu SMS. Posiadając te informacje przestępca może zmienić numer telefonu służący do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. W konsekwencji oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach bez wiedzy klienta.


Jak się bronić przed tego typu zagrożeniem:

- Nigdy nie ujawniaj informacji o kartach płatniczych, o dostępie do bankowości internetowej lub mobilnej, o której jesteś› proszona/proszony w wiadomościach przez
telefon. Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości,

- Jeżeli dojdzie do podejrzanego kontaktu w kanale telefonicznym należy bezzwłocznie poinformować o tym zdarzeniu bank. Do nawiązania kontaktu z bankiem wykorzystuj tylko
te numery telefonu lub adresy e-mail, które bank wskazał‚ przy zawieraniu umowy rachunku bankowego,

- W każdej nietypowej sytuacji, budzącej wątpliwości możecie Państwo skontaktować się ze swoim bankiem.

Te i inne zasady bezpiecznego korzystania komunikacji telefonicznej z bankiem dostępne są na stronie internetowej Związku Banków Polskich www.zbp.pl > Dla Klientów > Bezpieczny Bank >bankowość telefoniczna.


[Październik 2017]


Ostrzeżenie przed atakiem phishingowym.

Szanowni Państwo,


Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich ostrzega klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej przed przestępcami, którzy podszywając się pod znajomych z Facebooka wyłudzają dane do bankowości elektronicznej. Dane te służą następnie do kradzieży środków z rachunków klientów.


Mechanizm jest następujący:

- Przestępca podszywający się pod znajomego ofiary z Facebooka prosi o wykonanie przelewu kliku złotych, ponieważ musi pilnie za coś zapłacić.

- Jako metoda płatności sugerowana jest jedna z usług szybkich płatności.

- Ofiara otrzymuje w trakcie korespondencji link do fałszywej strony, przy pomocy której ma dokonać płatności.

- Jednocześnie jest wstępnie informowana o tym, iż kod SMS na potrzeby potwierdzenia płatności może przyjść z kilkuminutowym opóźnieniem.

Przypominamy, żeby nie otwierać podejrzanych linków, adresy do serwisów bankowych wpisywać ręcznie, podawać dane logowania i kody autoryzujące jedynie na stronach bankowości elektronicznej swojego banku, oraz uważnie czytać treść SMS-ów otrzymywanych z banku dotyczących czynności, które autoryzujemy.

W przypadku identyfikacji takiego lub podobnego zdarzenia należy poinformować Bank.


[Luty 2017]


Malware ISFB - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zaobserwowano nową formę ataku na użytkowników bankowości elektronicznej, związaną z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware ISFB. Zidentyfikowane złośliwe oprogramowanie ingeruje w przeglądarkę internetową i pozwala na wykradanie danych użytkowników oraz modyfikacje w locie stron HTML.

W związku z powyższym prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowści elektronicznej.

[Listopad 2016]



Malware Nymaim - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W związku z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware Nymaim atakującego głównie klientów banków spółdzielczych, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej i zwrócenie szczególnej uwagi na logowanie się do systemu wyłącznie poprzez właściwą stronę bankowości elektronicznej banku.

[Sierpień 2016]









CENTRALA:
Ul. Marszałka Piłsudskiego 2,
64-300 Nowy Tomyśl
bs-nowytomysl@banki.softnet.com.pl
telefon 61 44 21 753
fax 61 44 21 751


ODDZIAŁ LWÓWEK
Ul. Wittmanna 19,
64-310 Lwówek
telefon 61 44 14 081
fax 61 44 14 083


PUNKT KASOWY MIEDZICHOWO
Ul. Poznańska 35,
64-361 Miedzichowo
telefon i fax 61 44 21 785


PUNKT KASOWY BOLEWICE
Ul. Nowa 1,
64-305 Bolewice
telefon i fax 61 44 21 787


PUNKT KASOWY
przy STAROSTWIE POWIATOWYM

w Nowym Tomyślu
Ul. Poznańska 29,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon: 61 44 28 604


PUNKT KASOWY
na Osiedlu Stefana Batorego

w Nowym Tomyślu
Os. St. Batorego 52D,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon i fax 61 44 22 329




Najnowsze Oferty