Aktualności

Szanowni Klienci do prawidłowego wyświetlania strony bsnowytomysl.pl wymagana jest zainstalowana,
aktualna wtyczka programu Adobe Flash Player. Wtyczka jest dostępna na stornie Adobe.com





Komunikat dla Klientów w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z UE i możliwością realizacji scenariusza "hard brexit"/"no deal"1.



W dniu 29 marca 2017 r. Wielka Brytania ogłosiła zamiar wystąpienia z Unii Europejskiej (UE). Może to w istotny sposób wpłynąć na status i sytuację prawną obywateli, przedsiębiorstw i organów publicznych zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i w państwach członkowskich Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Na dzień publikacji niniejszego komunikatu nie jest możliwe jednoznaczne określenie trybu, w jakim Wielka Brytania wystąpi z UE. Najbardziej prawdopodobne wydaje się zaistnienie jednego z dwóch wariantów:

czytaj dalej....


Nowy system bankowości elektronicznej - eBankNet


Szanowni Państwo,

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami informujemy, że z dniem 1 sierpnia br. dostęp do bankowości elektronicznej możliwy jest wyłącznie za pośrednictwem nowej wersji systemu.



Nowy system bankowości elektronicznej eBankNet został stworzony w technologii RWD, dzięki czemu w łatwy i wygodny sposób można korzystać z usługi eBankNet w przeglądarkach internetowych, telefonach i tabletach. System automatycznie dostosowuje się do rozmiaru okna urządzenia, na którym jest wyświetlany. Zastosowany został nowy interfejs graficzny, który jest bardziej przejrzysty, czytelny, intuicyjny i przyjazny dla użytkownika. Posiada przemyślany układ kafelkowy oraz pomocne skróty z wielu miejsc w systemie pozwalające na oszczędność czasu.




Nie zmienia się sposób logowania, loginy i hasła pozostają bez zmian.


Zapraszamy Państwa do zapoznania się z zamieszczonym poniżej filmem instruktażowym dotyczącym nowej bankowości elektronicznej eBankNet oraz instrukcją użytkownika.


Nowa Bankowość Elektroniczna - eBankNet



Instrukcja użytkownika systemu - eBankNet https://ebanknet.bsnowytomysl.pl/user/img/pdf/Instrukcja.pdf


W razie jakichkolwiek problemów jesteśmy do Państwa dyspozycji i prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy.



UWAGA !!

KLIENCI INSTYTUCJONALNI - RACHUNEK VAT

Bank realizując postanowienia Ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz.62) zwanej dalej Ustawą, która wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2018 r. otworzył dla wszystkich klientów instytucjonalnych rachunek Vat powiązany z rachunkiem rozliczeniowym.

Czytaj więciej...

MECHANIZM PODZIELONEJ PŁATNOŚCI
Zobacz więciej...
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych - RODO (GDPR).

Komunikat o transakcjach hazardowych w Internecie


Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu informuje, że zgodnie z art. 29a Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r., poz.471) zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych urządzanych przez sieć Internet przez podmioty nieposiadające wymaganego ustawą zezwolenia. W związku z powyższym niedozwolone jest wykorzystywanie usług płatniczych oferowanych przez bank do dokonywania transakcji związanych z uczestnictwem w grach hazardowych niezgodnie z w/w Ustawą.



PRZELEW SORBNET

Bank oferuje przelew SORBNET, który trafia na rachunek odbiorcy w innym banku w czasie 1 godziny. Realizowany jest w dni robocze w godzinach od 8:00 do 14:00. Przelew SORBNET zołożony do realizacji po godzinie 14:00 zostanie przekazany do odbiorcy w następnym dniu roboczym. Opłata za realizację przelewu pobierana jest zgodnie z taryfą opłat i prowizji obowiązującą w Banku.


UWAGA

Z dniem 01 stycznia 2017 r. weszła w życie znowelizowana ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, zgodnie z którą dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15.000 zł.


Uwaga - kolejne groźne oprogramowanie atakujące klientów Banków !!!



Szanowni Państwo,


Ostrzeżenie w sprawie skanowania przez użytkowników smartfonów kodów QR z naklejek bezprawnie umieszczanych na bankomatach.

FinCERT.pl - Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich, Biuro dw. z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji ostrzegają użytkowników smartfonów przed skanowaniem kodów QR z naklejek, które w ostatnim czasie bezprawnie umieszczane są na bankomatach. Przedmiotowe naklejki z kodami QR zamieszczane są bez zgody i wiedzy ich właścicieli tj. banków oraz sieci bankomatowych i nie są w żaden sposób powiązane z jakimikolwiek usługami bankowymi.


Przestępcy wprowadzając w błąd poprzez przekazywanie fałszywej informacji o np. możliwej wygranej nagrodzie, doprowadzają do zmanipulowania potencjalnego klienta, który - w przypadku zeskanowania kodu QR z naklejki - w tym konkretnym przypadku zostanie przekierowany do usługi SMS PREMIUM, uruchomienie której spowoduje naliczenie, od nieświadomego usługobiorcy, wysokich opłat za jej włączenie. Ponadto podkreślenia wymaga fakt, że kody QR mogą nie tylko inicjować wskazane wyłudzenie, mogą również zostać wykorzystane do podstawiania oszukańczych platform, których celem może być wyłudzenie loginów i haseł do serwisów pocztowych, mediów społecznościowych, bankowości elektronicznej, usług publicznych, jak również do zainfekowania smartfonów szkodliwym oprogramowaniem.


Wobec powyższego Związek Banków Polskich, Biuro dw. z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zaleca ostrożne korzystanie z tej funkcjonalności, wskazując, iż należy unikać skanowania kodów QR niewiadomego pochodzenia udostępnianych w miejscach publicznych. Natomiast w przypadku, gdy użytkownik smartfona padł ofiarą przestępstwa, powinien niezwłocznie zawiadomić usługodawcę tj. bank i/lub przedsiębiorcę telekomunikacyjnego oraz złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w jednostce Policji.


Związek Banków Polskich
Komenda Główna Policji
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Źródło: Portal zbp.pl - Związek Banków Polskich


[Styczeń 2019]

Ostrzeżenie - nie daj się nabrać metodą na RODO.


Ministerstwo Cyfryzacji zwraca uwagę na konieczność zachowania najwyższej ostrożności w reagowaniu na wszelkie otrzymywane wiadomości związane z dostosowaniem Państwa organizacji do RODO.


Z informacji, jakie otrzymujemy wynika, że obok licznych wiadomości informujących Państwa o przetwarzaniu danych osobowych są również takie, które mogą być ukierunkowane na oszustwa.


Do wiadomości takich należą w szczególności:


- Informacje zawierające linki bądź załączniki z dokumentami z których skorzystanie zapewnić ma pozornie pełną zgodność z RODO, a faktycznie może skutkować zainstalowaniem tzw. wirusa na Państwa urządzeniu.
Co zrobić, gdy taką wiadomość dostaniemy? Prosimy o dokładne zapoznanie się z nią. Nie należy reagować na wiadomości lub SMS-y z niewiadomego lub podejrzanego źródła.


- Oferty usług doradczych w obszarze ochrony danych osobowych z informacją, że odmowa skorzystania z usług skutkować może złożeniem skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Może to być próba oszustwa.


- Nieprawdziwe informacje o prawnej konieczności nabycia szaf zapewniających zgodność z RODO, krat w oknach, szczególnych kategorii niszczarek, nakładek na ekrany monitorów, kłódek oraz innych dedykowanych RODO rozwiązań.
RODO nie stawia takich wymogów.


- Informacje o obowiązkowych egzaminach na Inspektorów Ochrony Danych, obowiązkowych certyfikatach oraz obowiązkowych szkoleniach.
RODO nigdzie nie mówi o obowiązkowych egzaminach czy szkoleniach.



Źródło: Portal gov.pl - Ministerstwo Cyfryzacji

[Maj 2018]


Zagrożenie wyłudzania danych od klientów w kanale telefonicznym.

Szanowni Państwo,


Z informacji posiadanych przez Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich wynika, iż w ostatnim okresie zauważono liczne próby wyłudzania informacji o klientach za pośrednictwem kanału telefonicznego. Często oszuści podszywając się pod rzekomego pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W celu uwiarygodnienia nawiązania relacji z klientem przestępcy mogą wskazać potrzebę podniesienia bezpieczeństwa klientów w relacjach z bankiem. Celem ich jest pozyskanie informacji o loginie i haśle do bankowości internetowej. W toku rozmowy oszust prosi o podanie kodu SMS. Posiadając te informacje przestępca może zmienić numer telefonu służący do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. W konsekwencji oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach bez wiedzy klienta.


Jak się bronić przed tego typu zagrożeniem:

- Nigdy nie ujawniaj informacji o kartach płatniczych, o dostępie do bankowości internetowej lub mobilnej, o której jesteś› proszona/proszony w wiadomościach przez
telefon. Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości,

- Jeżeli dojdzie do podejrzanego kontaktu w kanale telefonicznym należy bezzwłocznie poinformować o tym zdarzeniu bank. Do nawiązania kontaktu z bankiem wykorzystuj tylko
te numery telefonu lub adresy e-mail, które bank wskazał‚ przy zawieraniu umowy rachunku bankowego,

- W każdej nietypowej sytuacji, budzącej wątpliwości możecie Państwo skontaktować się ze swoim bankiem.

Te i inne zasady bezpiecznego korzystania komunikacji telefonicznej z bankiem dostępne są na stronie internetowej Związku Banków Polskich www.zbp.pl > Dla Klientów > Bezpieczny Bank >bankowość telefoniczna.


[Październik 2017]


Ostrzeżenie przed atakiem phishingowym.

Szanowni Państwo,


Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich ostrzega klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej przed przestępcami, którzy podszywając się pod znajomych z Facebooka wyłudzają dane do bankowości elektronicznej. Dane te służą następnie do kradzieży środków z rachunków klientów.


Mechanizm jest następujący:

- Przestępca podszywający się pod znajomego ofiary z Facebooka prosi o wykonanie przelewu kliku złotych, ponieważ musi pilnie za coś zapłacić.

- Jako metoda płatności sugerowana jest jedna z usług szybkich płatności.

- Ofiara otrzymuje w trakcie korespondencji link do fałszywej strony, przy pomocy której ma dokonać płatności.

- Jednocześnie jest wstępnie informowana o tym, iż kod SMS na potrzeby potwierdzenia płatności może przyjść z kilkuminutowym opóźnieniem.

Przypominamy, żeby nie otwierać podejrzanych linków, adresy do serwisów bankowych wpisywać ręcznie, podawać dane logowania i kody autoryzujące jedynie na stronach bankowości elektronicznej swojego banku, oraz uważnie czytać treść SMS-ów otrzymywanych z banku dotyczących czynności, które autoryzujemy.

W przypadku identyfikacji takiego lub podobnego zdarzenia należy poinformować Bank.


[Luty 2017]


Malware ISFB - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zaobserwowano nową formę ataku na użytkowników bankowości elektronicznej, związaną z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware ISFB. Zidentyfikowane złośliwe oprogramowanie ingeruje w przeglądarkę internetową i pozwala na wykradanie danych użytkowników oraz modyfikacje w locie stron HTML.

W związku z powyższym prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowści elektronicznej.

[Listopad 2016]



Malware Nymaim - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W związku z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware Nymaim atakującego głównie klientów banków spółdzielczych, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej i zwrócenie szczególnej uwagi na logowanie się do systemu wyłącznie poprzez właściwą stronę bankowości elektronicznej banku.

[Sierpień 2016]


"Usługa 3D-Secure zabezpieczająca transakcje internetowe (Instrukcja rejestracji karty w usłudze)"







CENTRALA:
Ul. Marszał‚ka Piłsudskiego 2,
64-300 Nowy Tomyśl
bs-nowytomysl@banki.softnet.com.pl
telefon 61 44 21 753
fax 61 44 21 751


ODDZIAŁ LWÓWEK
Ul. Wittmanna 19,
64-310 Lwówek
telefon 61 44 14 081
fax 61 44 14 083


PUNKT KASOWY MIEDZICHOWO
Ul. Poznańska 35,
64-361 Miedzichowo
telefon i fax 61 44 21 785


PUNKT KASOWY BOLEWICE
Ul. Szkolna 4,
64-305 Bolewice
telefon i fax 61 44 21 787


PUNKT KASOWY
przy STAROSTWIE POWIATOWYM

w Nowym Tomyślu
Ul. Poznańska 29,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon: 61 44 28 604


PUNKT KASOWY
na Osiedlu Stefana Batorego

w Nowym Tomyślu
Os. St. Batorego 52D,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon i fax 61 44 22 329




Najnowsze Oferty