Aktualności


Komunikat


Bank Spółdzielczy informuje, iż z dniem 10.07.2018 r. uruchomiony został nowy bankomat przy Punkcie Kasowym w Miedzichowie ul. Poznańska 35.
Z tym samym dniem zlikwidowany został bankomat znajdujący się na stacji "POLMAX" w Miedzichowie przy ul. Warszawskiej 6.


UWAGA !!

KLIENCI INSTYTUCJONALNI - RACHUNEK VAT

Bank realizując postanowienia Ustawy z dnia 15 grudnia 2017 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2018 r., poz.62) zwanej dalej Ustawą, która wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2018 r. otworzył dla wszystkich klientów instytucjonalnych rachunek Vat powiązany z rachunkiem rozliczeniowym.

Czytaj więciej...

MECHANIZM PODZIELONEJ PŁATNOŚCI
Zobacz więciej...
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych - RODO (GDPR).

Komunikat o transakcjach hazardowych w Internecie


Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu informuje, że zgodnie z art. 29a Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r., poz.471) zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych urządzanych przez sieć Internet przez podmioty nieposiadające wymaganego ustawą zezwolenia. W związku z powyższym niedozwolone jest wykorzystywanie usług płatniczych oferowanych przez bank do dokonywania transakcji związanych z uczestnictwem w grach hazardowych niezgodnie z w/w Ustawą.



PRZELEW SORBNET

Bank oferuje przelew SORBNET, który trafia na rachunek odbiorcy w innym banku w czasie 1 godziny. Realizowany jest w dni robocze w godzinach od 8:00 do 14:00. Przelew SORBNET zołożony do realizacji po godzinie 14:00 zostanie przekazany do odbiorcy w następnym dniu roboczym. Opłata za realizację przelewu pobierana jest zgodnie z taryfą opłat i prowizji obowiązującą w Banku.


UWAGA

Z dniem 01 stycznia 2017 r. weszła w życie znowelizowana ustawa o swobodzie działalności gospodarczej, zgodnie z którą dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15.000 zł.


Uwaga - kolejne groźne oprogramowanie atakujące klientów Banków !!!


Szanowni Państwo,

Ostrzeżenie - nie daj się nabrać metodą na RODO.


Ministerstwo Cyfryzacji zwraca uwagę na konieczność zachowania najwyższej ostrożności w reagowaniu na wszelkie otrzymywane wiadomości związane z dostosowaniem Państwa organizacji do RODO.


Z informacji, jakie otrzymujemy wynika, że obok licznych wiadomości informujących Państwa o przetwarzaniu danych osobowych są również takie, które mogą być ukierunkowane na oszustwa.


Do wiadomości takich należą w szczególności:


- Informacje zawierające linki bądź załączniki z dokumentami z których skorzystanie zapewnić ma pozornie pełną zgodność z RODO, a faktycznie może skutkować zainstalowaniem tzw. wirusa na Państwa urządzeniu.
Co zrobić, gdy taką wiadomość dostaniemy? Prosimy o dokładne zapoznanie się z nią. Nie należy reagować na wiadomości lub SMS-y z niewiadomego lub podejrzanego źródła.


- Oferty usług doradczych w obszarze ochrony danych osobowych z informacją, że odmowa skorzystania z usług skutkować może złożeniem skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Może to być próba oszustwa.


- Nieprawdziwe informacje o prawnej konieczności nabycia szaf zapewniających zgodność z RODO, krat w oknach, szczególnych kategorii niszczarek, nakładek na ekrany monitorów, kłódek oraz innych dedykowanych RODO rozwiązań.
RODO nie stawia takich wymogów.


- Informacje o obowiązkowych egzaminach na Inspektorów Ochrony Danych, obowiązkowych certyfikatach oraz obowiązkowych szkoleniach.
RODO nigdzie nie mówi o obowiązkowych egzaminach czy szkoleniach.



Źródło: Protal gov.pl - Ministerstwo Cyfryzacji

[Maj 2018]


Zagrożenie wyłudzania danych od klientów w kanale telefonicznym.

Szanowni Państwo,


Z informacji posiadanych przez Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich wynika, iż w ostatnim okresie zauważono liczne próby wyłudzania informacji o klientach za pośrednictwem kanału telefonicznego. Często oszuści podszywając się pod rzekomego pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W celu uwiarygodnienia nawiązania relacji z klientem przestępcy mogą wskazać potrzebę podniesienia bezpieczeństwa klientów w relacjach z bankiem. Celem ich jest pozyskanie informacji o loginie i haśle do bankowości internetowej. W toku rozmowy oszust prosi o podanie kodu SMS. Posiadając te informacje przestępca może zmienić numer telefonu służący do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. W konsekwencji oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach bez wiedzy klienta.


Jak się bronić przed tego typu zagrożeniem:

- Nigdy nie ujawniaj informacji o kartach płatniczych, o dostępie do bankowości internetowej lub mobilnej, o której jesteś› proszona/proszony w wiadomościach przez
telefon. Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości,

- Jeżeli dojdzie do podejrzanego kontaktu w kanale telefonicznym należy bezzwłocznie poinformować o tym zdarzeniu bank. Do nawiązania kontaktu z bankiem wykorzystuj tylko
te numery telefonu lub adresy e-mail, które bank wskazał‚ przy zawieraniu umowy rachunku bankowego,

- W każdej nietypowej sytuacji, budzącej wątpliwości możecie Państwo skontaktować się ze swoim bankiem.

Te i inne zasady bezpiecznego korzystania komunikacji telefonicznej z bankiem dostępne są na stronie internetowej Związku Banków Polskich www.zbp.pl > Dla Klientów > Bezpieczny Bank >bankowość telefoniczna.


[Październik 2017]


Ostrzeżenie przed atakiem phishingowym.

Szanowni Państwo,


Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich ostrzega klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej przed przestępcami, którzy podszywając się pod znajomych z Facebooka wyłudzają dane do bankowości elektronicznej. Dane te służą następnie do kradzieży środków z rachunków klientów.


Mechanizm jest następujący:

- Przestępca podszywający się pod znajomego ofiary z Facebooka prosi o wykonanie przelewu kliku złotych, ponieważ musi pilnie za coś zapłacić.

- Jako metoda płatności sugerowana jest jedna z usług szybkich płatności.

- Ofiara otrzymuje w trakcie korespondencji link do fałszywej strony, przy pomocy której ma dokonać płatności.

- Jednocześnie jest wstępnie informowana o tym, iż kod SMS na potrzeby potwierdzenia płatności może przyjść z kilkuminutowym opóźnieniem.

Przypominamy, żeby nie otwierać podejrzanych linków, adresy do serwisów bankowych wpisywać ręcznie, podawać dane logowania i kody autoryzujące jedynie na stronach bankowości elektronicznej swojego banku, oraz uważnie czytać treść SMS-ów otrzymywanych z banku dotyczących czynności, które autoryzujemy.

W przypadku identyfikacji takiego lub podobnego zdarzenia należy poinformować Bank.


[Luty 2017]


Malware ISFB - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zaobserwowano nową formę ataku na użytkowników bankowości elektronicznej, związaną z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware ISFB. Zidentyfikowane złośliwe oprogramowanie ingeruje w przeglądarkę internetową i pozwala na wykradanie danych użytkowników oraz modyfikacje w locie stron HTML.

W związku z powyższym prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowści elektronicznej.

[Listopad 2016]



Malware Nymaim - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W związku z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware Nymaim atakującego głównie klientów banków spółdzielczych, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej i zwrócenie szczególnej uwagi na logowanie się do systemu wyłącznie poprzez właściwą stronę bankowości elektronicznej banku.

[Sierpień 2016]


"Usługa 3D-Secure zabezpieczająca transakcje internetowe (Instrukcja rejestracji karty w usłudze)"







CENTRALA:
Ul. Marszał‚ka Piłsudskiego 2,
64-300 Nowy Tomyśl
bs-nowytomysl@banki.softnet.com.pl
telefon 61 44 21 753
fax 61 44 21 751


ODDZIAŁ LWÓWEK
Ul. Wittmanna 19,
64-310 Lwówek
telefon 61 44 14 081
fax 61 44 14 083


PUNKT KASOWY MIEDZICHOWO
Ul. Poznańska 35,
64-361 Miedzichowo
telefon i fax 61 44 21 785


PUNKT KASOWY BOLEWICE
Ul. Szkolna 4,
64-305 Bolewice
telefon i fax 61 44 21 787


PUNKT KASOWY
przy STAROSTWIE POWIATOWYM

w Nowym Tomyślu
Ul. Poznańska 29,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon: 61 44 28 604


PUNKT KASOWY
na Osiedlu Stefana Batorego

w Nowym Tomyślu
Os. St. Batorego 52D,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon i fax 61 44 22 329