Aktualności

Szanowni Klienci do prawidłowego wyświetlania strony bsnowytomysl.pl wymagana jest zainstalowana,
aktualna wtyczka programu Adobe Flash Player. Wtyczka jest dostępna na stornie Adobe.com




Wygodne i bezpieczne płatności za zakupy smartfonem, smartwatchem lub smartbandem? Żaden problem! Mamy dla Ciebie pełen pakiet płatności mobilnych! Sprawdź naszą ofertę
i wybierz cyfrowy portfel, który najlepiej do Ciebie pasuje: www.sgb.pl/mobilne




Zakupy online? Bezpiecznie i łatwo zapłacisz za nie dzięki #SGBMobile. W naszej aplikacji masz możliwość potwierdzania transakcji kartą w internecie za pomocą 3D Secure czy korzystania z BLIKA. Płać tak jak Ci wygodniei ciesz się bankiem w zasięgu ręki: www.sgb.pl/sgbmobile


Profil Zaufany w Banku Spółdzielczym w Nowym Tomyślu


Dzięki usłudze SGB ID przy pomocy kilku kliknięć na dowolnym urządzeniu z dostępem do internetu i w dowolnym czasie, potwierdzisz swoją tożsamość w usługach komercyjnych i publicznych, zachowując bezpieczeństwo i kontrolę nad przekazywanymi informacjami. Z SGB ID możesz m.in. utworzyć Profil Zaufany. Zobacz, jakie to łatwe.


Ważne - Oświadczenia Beneficjentów Programu Tarcza Finansowa PFR


Szanowni Państwo - Beneficjenci Programu Tarcza Finansowa PFR,

zgodnie z Umową Subwencji i Regulaminem Programu PFR przypominamy o obowiązku przedstawienia przez Państwa w Banku dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Beneficjenta była uprawniona do jego reprezentowania.



W zależności od sytuacji są to:

- Informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego
lub
- Wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub
- Pełnomocnictwo i informacja odpowiadająca aktualnemu/pełnemu odpisowi z Krajowego Rejestru Sądowego lub Pełnomocnictwo i wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
lub
- Oświadczenie.


Wzory pełnomocnictwa i oświadczenia stanowią załączniki nr 2 i 3 do Regulaminu i są dostępne do pobrania ze strony Funduszu:
https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowapfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf
(wzór pełnomocnictwa - str. 62, wzór oświadczenia -str. 64).


Dokumenty należy przedstawić w Banku osobiście lub przesłać do Banku pocztą w nieprzekraczalnym terminie do 31 grudnia 2020 r. W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją może być wypowiedzenie przez Fundusz Umowy.

W celu usprawnienia procesu weryfikacji zachęcamy do jak najwcześniejszego składania dokumentów.


Z poważaniem
Zarząd Banku Spółdzielczego w Nowym Tomyślu


W Dzień Osób Starszych zrób coś dobrego dla seniorów ze swojej rodziny. Pokaż im jak z #SGBID mogą bezpiecznie i wygodnie potwierdzać swoją tożsamość online w usługach komercyjnych i publicznych. Niech zobaczą jakie to proste.

Więcej o SGB ID na stronie: www.sgb.pl/sgbid


szczegóły...

Jednolite zasady oferowania narzędzi pomocowych przez banki
- moratorium pozaustawowe

Pandemia koronawirusa dotknęła nie tylko Polskę, ale większość krajów europejskich. Europejski Urząd ds. Nadzoru Bankowego (EBA) przygotował wytyczne dotyczące pomocy dla klientów przy spłacie kredytów - właśnie w świetle kryzysu związanego z Covid-19. Ich celem jest ujednolicenie zasad oferowania narzędzi pomocowych dla klientów całego sektora bankowego.



Te zasady zostały opracowane również dla polskiego sektora bankowego.


- Kto może skorzystać z instrumentów pomocowych?

- Na czym polegają działania pomocowe dla kredytobiorców?

Poniżej przedstawiamy zakres pomocy, z jakiej może skorzystać klient - także Banku Spółdzielczego w Nowym Tomyślu


Stanowisko, które wypracowały polskie banki pod patronatem Związku Banków Polskich nazwane zostało moratorium. Obejmuje ono instrumenty pomocowe udzielane od 13 marca do 30 września 2020 r. Z działań pomocowych będą mogli skorzystać wszyscy kredytobiorcy, którzy spełnią kryteria określone w stanowisku i złożą wniosek. Wniosek należy złożyć odpowiednio wcześniej, tak aby bank mógł go rozpatrzyć do 30 września 2020 r.


1. Komunikat Związku Banków Polskich


2. Komunikat w sprawie przedłużenia okresu obowiązywania jednolitych zasad oferowania narzędzi pomocowych przez banki - moratorium pozaustawowego


3. Moratorium pozaustawowe


4. Pytania i odpowiedzi (Q&A) - moratorium pozaustawowe





----- Informacja o terminach rozpatrywania niektórych reklamacji -----

więcej...



W celu złagodzenia negatywnych skutków związanych z epidemią koronawirusa, Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu umożliwia swoim klientom odroczenie spłaty kredytów.


Klienci, którzy chcieliby skorzystać z prolongaty powinni skontaktować się telefonicznie z Bankiem (614421754, 614421757, 614414081) oraz przesłać uproszczony wniosek na dedykowaną skrzynkę mailową Banku: prolongata@bsnowytomysl.pl


Po otrzymaniu wniosku Bank skontaktuje się z Klientem i zdalnie przeprowadzi cały proces, łącznie z akceptacją warunków odroczenia i zawarciem porozumienia. Klient nie musi dostarczać żadnych dodatkowych dokumentów, nie ponosi też żadnych dodatkowych opłat.


Wnioski o prolongatę dostępne są na stronie internetowej Banku w zakładce "Do pobrania".



Szczegóły

Odłóżmy gotówkę, korzystajmy z płatności mobilnych!

W związku z zagrożeniem związanym z koronawirusem i możliwością przenoszenia wirusów na powierzchni banknotów i monet, zwracamy się do Państwa z prośbą o maksymalne ograniczenie użycia płatności gotówkowych. Nie ułatwiajmy życia wirusowi!


W naszym Banku Spółdzielczym mają Państwo do dyspozycji liczne formy bankowości elektronicznej - bankowość internetową, płatności mobilne z wykorzystaniem telefonów, a także karty płatnicze. Ich użycie jest bezpieczne dla wszystkich, ogranicza skalę rozprzestrzeniania się choroby.


Płaćmy kartami lub mobilnie w placówkach handlowych i usługowych, starając się używać funkcji zbliżeniowej.


Równocześnie apelujemy, by w miarę możliwości ograniczyć wizyty w placówkach bankowych do naprawdę niezbędnych. Do Państwa dyspozycji jest poczta elektroniczna lub telefony - jesteśmy zawsze do usług i chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.


W trosce o nasze wspólne zdrowie rekomendujemy także stosowanie wszelkich środków i zaleceń ochronnych przeciwko koronawirusowi.
Ich szczegółowy opis znajdą Państwo na stronie www.gov.pl/web/koronawirus/porady


Zamień gotówkę na płatności mobilne


Tak będzie bezpieczniej, prościej i wygodniej. Na czas aktywności koronawirusa - ogranicz korzystanie z gotówki. Płać mobilnie: telefonem, zegarkiem lub opaską. Używaj karty bankowej i bankowości elektronicznej.




Mamy tu wszystko - kampania reklamowa
Banków Spółdzielczych i SGB


"Mamy tu wszystko... Płatności mobilne też" to hasło kampanii reklamowej, która promuje usługi mobilne w Bankach Spółdzielczych. 30- i 15-sekundowe spoty oraz billboardy sponsorskie emitowane będą w ogólnopolskich stacjach TV, a także na platformach VOD do 17 listopada 2019 r.



Do realizacji spotu reklamowego, który opowiada o nowych systemach płatności mobilnych wdrożonych przez Banki Spółdzielcze, zaangażowano aktorów, kilkunastu statystów i ponad 30 osób ekipy technicznej. Film opowiada o dwóch braciach, z których jeden - mieszkaniec dużej aglomeracji - przekonany jest, że jego najbliżsi w rodzinnym miasteczku nie mają pojęcia o nowoczesnych, mobilnych formach płatności...

A tymczasem w lokalnym Banku Spółdzielczym.. Mają tam wszystko.. Płatności mobilne też



Mobilne Przyspieszenie


w Banku Spółdzielczym w Nowym Tomyślu



Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu jak inne Banki Spółdzielcze grupy SGB przyspiesza w obszarze mobilnym! Zgodnie ze strategią przyspieszenia w obszarze nowoczesnych płatności mobilnych wdrożyliśmy już BLIKA, Google Pay, Apple Pay i Garmin Pay. Kolejnym etapem są płatności Fitbit Pay.



BLIK
GOOGLE PAY
APPLE PAY
GARMIN PAY
PORTFEL SGB

Express Elixir


Natychmiast przelewasz.
Natychmiast odbierasz.



Przelewy Express Elixir już dostępne w Banku Spółdzielczym w Nowym Tomyślu. Jest to pierwszy w Polsce i drugi w Europie profesjonalny system rozliczeniowy, umożliwiający bezpośrednią realizację przelewów.

więcej...

Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych - RODO (GDPR).

Komunikat o transakcjach hazardowych w Internecie


Bank Spółdzielczy w Nowym Tomyślu informuje, że zgodnie z art. 29a Ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz. U. z 2016 r., poz.471) zakazane jest uczestniczenie w grach hazardowych urządzanych przez sieć Internet przez podmioty nieposiadające wymaganego ustawą zezwolenia. W związku z powyższym niedozwolone jest wykorzystywanie usług płatniczych oferowanych przez bank do dokonywania transakcji związanych z uczestnictwem w grach hazardowych niezgodnie z w/w Ustawą.


Uwaga - kolejne groźne oprogramowanie atakujące klientów Banków !!!



Szanowni Państwo,


Ostrzeżenie w sprawie skanowania przez użytkowników smartfonów kodów QR z naklejek bezprawnie umieszczanych na bankomatach.

FinCERT.pl - Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich, Biuro dw. z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji oraz Polską Izbę Informatyki i Telekomunikacji ostrzegają użytkowników smartfonów przed skanowaniem kodów QR z naklejek, które w ostatnim czasie bezprawnie umieszczane są na bankomatach. Przedmiotowe naklejki z kodami QR zamieszczane są bez zgody i wiedzy ich właścicieli tj. banków oraz sieci bankomatowych i nie są w żaden sposób powiązane z jakimikolwiek usługami bankowymi.


Przestępcy wprowadzając w błąd poprzez przekazywanie fałszywej informacji o np. możliwej wygranej nagrodzie, doprowadzają do zmanipulowania potencjalnego klienta, który - w przypadku zeskanowania kodu QR z naklejki - w tym konkretnym przypadku zostanie przekierowany do usługi SMS PREMIUM, uruchomienie której spowoduje naliczenie, od nieświadomego usługobiorcy, wysokich opłat za jej włączenie. Ponadto podkreślenia wymaga fakt, że kody QR mogą nie tylko inicjować wskazane wyłudzenie, mogą również zostać wykorzystane do podstawiania oszukańczych platform, których celem może być wyłudzenie loginów i haseł do serwisów pocztowych, mediów społecznościowych, bankowości elektronicznej, usług publicznych, jak również do zainfekowania smartfonów szkodliwym oprogramowaniem.


Wobec powyższego Związek Banków Polskich, Biuro dw. z Cyberprzestępczością Komendy Głównej Policji oraz Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji zaleca ostrożne korzystanie z tej funkcjonalności, wskazując, iż należy unikać skanowania kodów QR niewiadomego pochodzenia udostępnianych w miejscach publicznych. Natomiast w przypadku, gdy użytkownik smartfona padł ofiarą przestępstwa, powinien niezwłocznie zawiadomić usługodawcę tj. bank i/lub przedsiębiorcę telekomunikacyjnego oraz złożyć zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa w jednostce Policji.


Związek Banków Polskich
Komenda Główna Policji
Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji

Źródło: Portal zbp.pl - Związek Banków Polskich


[Styczeń 2019]

Ostrzeżenie - nie daj się nabrać metodą na RODO.


Ministerstwo Cyfryzacji zwraca uwagę na konieczność zachowania najwyższej ostrożności w reagowaniu na wszelkie otrzymywane wiadomości związane z dostosowaniem Państwa organizacji do RODO.


Z informacji, jakie otrzymujemy wynika, że obok licznych wiadomości informujących Państwa o przetwarzaniu danych osobowych są również takie, które mogą być ukierunkowane na oszustwa.


Do wiadomości takich należą w szczególności:


- Informacje zawierające linki bądź załączniki z dokumentami z których skorzystanie zapewnić ma pozornie pełną zgodność z RODO, a faktycznie może skutkować zainstalowaniem tzw. wirusa na Państwa urządzeniu.
Co zrobić, gdy taką wiadomość dostaniemy? Prosimy o dokładne zapoznanie się z nią. Nie należy reagować na wiadomości lub SMS-y z niewiadomego lub podejrzanego źródła.


- Oferty usług doradczych w obszarze ochrony danych osobowych z informacją, że odmowa skorzystania z usług skutkować może złożeniem skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Może to być próba oszustwa.


- Nieprawdziwe informacje o prawnej konieczności nabycia szaf zapewniających zgodność z RODO, krat w oknach, szczególnych kategorii niszczarek, nakładek na ekrany monitorów, kłódek oraz innych dedykowanych RODO rozwiązań.
RODO nie stawia takich wymogów.


- Informacje o obowiązkowych egzaminach na Inspektorów Ochrony Danych, obowiązkowych certyfikatach oraz obowiązkowych szkoleniach.
RODO nigdzie nie mówi o obowiązkowych egzaminach czy szkoleniach.



Źródło: Portal gov.pl - Ministerstwo Cyfryzacji

[Maj 2018]


Zagrożenie wyłudzania danych od klientów w kanale telefonicznym.

Szanowni Państwo,


Z informacji posiadanych przez Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich wynika, iż w ostatnim okresie zauważono liczne próby wyłudzania informacji o klientach za pośrednictwem kanału telefonicznego. Często oszuści podszywając się pod rzekomego pracownika banku, kancelarii prawnej lub firmy współpracującej z bankiem. W celu uwiarygodnienia nawiązania relacji z klientem przestępcy mogą wskazać potrzebę podniesienia bezpieczeństwa klientów w relacjach z bankiem. Celem ich jest pozyskanie informacji o loginie i haśle do bankowości internetowej. W toku rozmowy oszust prosi o podanie kodu SMS. Posiadając te informacje przestępca może zmienić numer telefonu służący do autoryzacji transakcji. Od tej chwili kody SMS będą wysyłane na telefon przestępcy. W konsekwencji oszust może przelać pieniądze na konta w innych bankach bez wiedzy klienta.


Jak się bronić przed tego typu zagrożeniem:

- Nigdy nie ujawniaj informacji o kartach płatniczych, o dostępie do bankowości internetowej lub mobilnej, o której jesteś› proszona/proszony w wiadomościach przez
telefon. Bank nigdy nie wymaga podawania loginu i pełnego hasła do bankowości,

- Jeżeli dojdzie do podejrzanego kontaktu w kanale telefonicznym należy bezzwłocznie poinformować o tym zdarzeniu bank. Do nawiązania kontaktu z bankiem wykorzystuj tylko
te numery telefonu lub adresy e-mail, które bank wskazał‚ przy zawieraniu umowy rachunku bankowego,

- W każdej nietypowej sytuacji, budzącej wątpliwości możecie Państwo skontaktować się ze swoim bankiem.

Te i inne zasady bezpiecznego korzystania komunikacji telefonicznej z bankiem dostępne są na stronie internetowej Związku Banków Polskich www.zbp.pl > Dla Klientów > Bezpieczny Bank >bankowość telefoniczna.


[Październik 2017]


Ostrzeżenie przed atakiem phishingowym.

Szanowni Państwo,


Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa Związku Banków Polskich ostrzega klientów banków korzystających z bankowości elektronicznej przed przestępcami, którzy podszywając się pod znajomych z Facebooka wyłudzają dane do bankowości elektronicznej. Dane te służą następnie do kradzieży środków z rachunków klientów.


Mechanizm jest następujący:

- Przestępca podszywający się pod znajomego ofiary z Facebooka prosi o wykonanie przelewu kliku złotych, ponieważ musi pilnie za coś zapłacić.

- Jako metoda płatności sugerowana jest jedna z usług szybkich płatności.

- Ofiara otrzymuje w trakcie korespondencji link do fałszywej strony, przy pomocy której ma dokonać płatności.

- Jednocześnie jest wstępnie informowana o tym, iż kod SMS na potrzeby potwierdzenia płatności może przyjść z kilkuminutowym opóźnieniem.

Przypominamy, żeby nie otwierać podejrzanych linków, adresy do serwisów bankowych wpisywać ręcznie, podawać dane logowania i kody autoryzujące jedynie na stronach bankowości elektronicznej swojego banku, oraz uważnie czytać treść SMS-ów otrzymywanych z banku dotyczących czynności, które autoryzujemy.

W przypadku identyfikacji takiego lub podobnego zdarzenia należy poinformować Bank.


[Luty 2017]


Malware ISFB - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W ostatnim czasie zaobserwowano nową formę ataku na użytkowników bankowości elektronicznej, związaną z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware ISFB. Zidentyfikowane złośliwe oprogramowanie ingeruje w przeglądarkę internetową i pozwala na wykradanie danych użytkowników oraz modyfikacje w locie stron HTML.

W związku z powyższym prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowści elektronicznej.

[Listopad 2016]



Malware Nymaim - szkodliwe oprogramowanie ingerujące w przeglądarki internetowe.


Szanowni Państwo,

W związku z pojawieniem się nowego zagrożenia typu malware Nymaim atakującego głównie klientów banków spółdzielczych, prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności podczas korzystania z bankowości elektronicznej i zwrócenie szczególnej uwagi na logowanie się do systemu wyłącznie poprzez właściwą stronę bankowości elektronicznej banku.

[Sierpień 2016]









CENTRALA:
Ul. Marszał‚ka Piłsudskiego 2,
64-300 Nowy Tomyśl
bs-nowytomysl@banki.softnet.com.pl
telefon 61 44 21 753
fax 61 44 21 751


ODDZIAŁ LWÓWEK
Ul. Wittmanna 19,
64-310 Lwówek
telefon 61 44 14 081
fax 61 44 14 083


PUNKT KASOWY MIEDZICHOWO
Ul. Poznańska 35,
64-361 Miedzichowo
telefon i fax 61 44 21 785


PUNKT KASOWY BOLEWICE
Ul. Nowa 1,
64-305 Bolewice
telefon i fax 61 44 21 787


PUNKT KASOWY
przy STAROSTWIE POWIATOWYM

w Nowym Tomyślu
Ul. Poznańska 29,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon: 61 44 28 604


PUNKT KASOWY
na Osiedlu Stefana Batorego

w Nowym Tomyślu
Os. St. Batorego 52D,
64-300 Nowy Tomyśl
telefon i fax 61 44 22 329




Najnowsze Oferty



Szczegółowe informacje...







Stopy procentowe NBP

Obowiązują od dnia:
2020-05-29
Stopa referencyjna0,10
Stopa lombardowa0,50
Stopa depozytowa
0,00
Redyskonta weksli0,11
Dyskonta weksli0,12