Chcesz szybko zapłacić i wypłacić?! BLIK zastąpi Ci gotówkę i karty płatnicze. Pozwoli na płatności za zakupy w internecie i sklepach stacjonarnych oraz wypłacanie pieniędzy z oznaczonych BLIKIEM bankomatów przy użyciu smartfona z aplikacją Portfel SGB.
Z BLIKA mogą korzystać wszyscy posiadacze aplikacji banków, które udostępniają BLIKA, w tym Banków Spółdzielczych SGB.
Należy pobrać na telefon aplikację Portfel SGB.
BLIK działa na smartfonach z oprogramowaniem Android oraz iOS. Do korzystania z BLIKA niezbędne jest połączenie z Internetem (pakiet danych lub wi-fi).
Tak, jest to bezpieczne. Wykonanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Portfel SGB, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzana na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj oraz odbiorca transakcji. Łączna dzienna kwota transakcji BLIK nie może przekroczyć ustalonego dziennego limitu, który wynosi 10.000,00 PLN. W aplikacji mobilnej można zmieniać dzienne limity transakcji gotówkowych, bezgotówkowych oraz internetowych.
Kod potrzebny do przeprowadzenia transakcji jest generowany i zarządzany centralnie przez Polski Standard Płatności, operatora BLIKA. Zapewnia to unikalność jednorazowego kodu, który jest przypisany do użytkownika i ważny tylko przez 2 minuty. Sam BLIK, jako usługa, nie przechowuje żadnych danych użytkownika, które mogłyby zostać wykradzione, przechwycone i wykorzystane w innej transakcji.